University of Southampton, UK, Interviu cu Bianca Lang

  1. Acasă
  2. Marea Britanie
  3. University of Southampton, UK, Interviu cu Bianca Lang

Alex B.: Ce studiați în prezent?
Bianca L.:Studiez psihologia la University of Southampton.

Alex B.: Ce diplomă veți obține?
Bianca L.:În anul 2014 voi obține BSc Psychology.

Alex B.: Unde ați studiat în România și ce performanțe ați avut?
Bianca L.:Am urmat 2 ani cursurile Colegiului National ’’Gheorghe Sincai’’ Baia Mare (profil matematică – informatică bilingv engleză), după care ultimii 2 ani de liceu i-am făcut la Colegiul Național ‚Mihai Eminescu’ Baia Mare, profil Filologie Bilingv Engleză.Am dat Examenul de Bacalaureat din Limba si Literatiura Română, Istorie și Geografie și am avut medie generală de 9.50. De asemenea, în vara dintre clasele a 10a si a 11a am dat testul Cambridge Profficiency , pe care l-am luat cu succes la Cluj Napoca.

Alex B.: De ce ați ales University of Southampton? Ce factori v-au influențat decizia?
Bianca L.:Inițial am aplicat atât în Suedia la Malmo și la Stockholm, dar și în Marea Britanie, în Londra și la Southampton. Ambele țări promiteau o educație aleasă, dar Marea Britanie e cunoscută pentru istoria în domeniul educației. Am ales University of Southampton pentru că, în mod general, este o universitate de prestigiu, și apoi pentru că în special pentru psihologie este în top pentru cercetarea în domeniu. Când am vizitat facultatea, cu toate facilitățile ei generale, dar și în special ale catedrei de psihologie, am decis definitiv că Southampton este locul cel mai potrivit pentru mine.

Alex B.: Ce activități extrașcolare sau premii ați inclus în aplicații pentru a fi de succes?
Bianca L.:Timp de un an, mai exact de la începutul clasei a 12a și până în vara de dupa terminarea liceului, am lucrat ca jurnalist pe domeniul educației și a societății la un cotidian local, Graiul Maramureșului. De asemenea, am avut ocazia de a face practică timp de o săptămână la un post local de televiziune, Canal 7 TL+. Acestea nu par, probabil, legate în niciun fel de psihologie, dar eu sunt sigură ca m-au înzestrat cu abilitățile de comunicare, obiectivitatea și atenția de care dă dovadă un bun psiholog. Am învățat să lucrez sub presiunea timpului și a responsabilității care, în definitiv, sunt calități transferabile pentru orice domeniu. Desemenea, am lucrat voluntar în cadrul Bibliotecii Județene Petre Dulfu din Baia Mare, ca ajutor bibliotecar și supraveghetor copii Ludoteca. Pe lângă obișnuitele activități organizatorice de bibliotecar la secția împrumut, am fost responsabilă de ce se întrâmplă în cadrul sapțiului de joacă destinat copiilor. Pentru a menține ordinea și liniștea, am organizat activități de joc, desen, pictură, teatru de păpuși și origami cu copii de vârste cuprinse între 4 și 11 ani.

Alex B.: Ce v-a suprins relativ cu modul de organizare și de predare a acestei instituții de învățământ?
Bianca L.:Cea mai mare diferență pe care o observ în comparație cu sistemul de învățământ românesc, referitor la predarea psihologiei, este cantitatea de muncă individuală pe care ești nevoit ca și student să o depui. Nu mă refer aici la faptul ca nu s-ar pune accent pe munca în grup, ceea ce se întâmplă, fiind un lucru bun; Mă refer la orarul relativ lejer care la prima vedere ar da impresia de lipsă de seriozitate din partea profesorilor, dar care, în fapt, este menit ca studenții să învețe, să citească, să cerceteze mai mult decât ce se predă ca strict necesar, nu numai pentru a lua note bune la examene, esuri și rapoarte de laborator, dar și pentru a se pregăti pentru viitoarea cariera, pentru a demonstra concentrare, motivație și devotament.

Alex B.: Ați recomanda unui student din România instituția la care studiați și de  ce?
Bianca L.:Recomand University of Southampton oricărui elev român care este interest de cursurile pe care le oferă instituția. Este un loc plin de respect, atât de la student la profesor, cât și de la student la student. Este un loc al competitivității și muncii grele. Dar, de asemenea, un loc unde eforturile sunt răsplătite pe măsură și, ceea ce urmărim cu toții, un loc de muncă după terminarea studiilor este aproape garantat cu cantitatea de muncă adecvată.

Alex B.: Ce sfat aveți pentru elevii și studenții din România încă nehotărâți în privința perspectivelor internaționale de studiu?
Bianca L.:Deși opinia publică este că ‚dincolo’ e mai bine, asta depinde doar de studenți. Da, într-adevar, sunt mult mai multe oportunități, mentalitatea e diferită de cea românească, mai sănătoasă aș spune, dar e alegerea studentului să facă alegerile corecte. Un loc la o facultate bună în Marea Britanie este ceva superb, dar e o oportunitate ce trebuie menținută. ‚Afară’ e mai bine doar dacă ești dispus să muncești mai mult decât ai fi muncit acasă.

Alex B.: Ce ați recomanda elevilor și studenților din România să nu facă?
Bianca L.:Aș recomanda studenților români ca în momentul în care studiază în străinătate, să păstreze un echilibru. Pe de o parte, nu cred că e bine să uite de unde au pornit- tradițiile noastre sunt motiv de mândrie. Totuși, e o greșeala frecventă făcută de studenții români în străinătate aceea de a avea exclusiv prieteni români. Un mare avantaj de a studia în străinătate e expunerea la o mulțime de culturi și e o oportunitate de neuitat a avea prieteni și cunoștințe din cât mai multe naționalități.

Alex B.: Ce ați fi dorit să fi știut acum doi ani când ați aplicat la universitați?
Bianca L.:Acum doi ani aș fi vrut să știu ca urma să fie mai greu decât îmi imaginasem. Eu ma gandeam ca va fi mai greu doar din punct de vedere al trecerii de la liceu la facultate. A studia în străinătate e un șoc cultural, cu dor de casă și schimbări extraordinare. Aș fi căutat mijloace să fiu mai matură și mai independentă înainte de a pleca. Asta, cred eu, mi-ar fi ușurat viața. E o muncă enormă, însoțită de o responsabilitate și o libertate ce câteodată sunt copleșitoare.

Alex B.: Ce planuri de viitor aveți?
Bianca L.:După terminarea nivelului licențiat, doresc să fac un masterat în psihologie educațională. Copii și sistemul educational sunt pasiunea mea; lucrez acum, voluntar,  ca și asistent educator la o școală primară din Southampton și am decis că nu este nimic mai portivit pentru mine. E motivul pentru care mă trezesc dimineața. Așa că voi continua să lucrez în școală atât în acești 3 ani, cât și după masterat.

Meniu